INOVAČNÍ TECHNOLOGIE PRO IZOLACE STŘEŠNÍCH PLÁŠTŮ
Vývojem znalostí i materiálů, vyhodnocením zkušeností s použitím nových generací membrán se objevují nové možnosti vylepšení a zjednodušení skladeb střešních plášťů
- JEDNOVRSTVÉ MECHANICKY KOTVENÉ SYSTÉMY
SLOŽENÍ
VÝROBKŮ
Horní povrch pásů je tvořen hydrofobizovaným břidličným ochranným posypem. Rozměrově stabilní spřažené kompozitní vložky plošné hmotnosti 220 g/m2 jsou tvořeny polyesterovou rohoží vyztužené skelnou mřížkou. Spodní povrch pásů je chráněn spalnou polyetylenovou folií.
Poznámka:
Uvedené pásy mají speciální geometrii, tzn. při šíři pásů 1,00 m je napojovací podélný pruh široký 120 mm a dle
objednávky příčný cca 100 – 150 mm. Tloušťky této řady výrobků se pohybují v rozpětí cca 4,5 mm (u var. 5,5 kg/m2)
až 5,0 mm (var. pl. hmotnosti výrobků cca 6,2 kg/m2).
OBLAST POUŽITÍ
Tyto speciální SBS a APP - APAO modifikované pásy tvoří
jednovrstvé mechanicky kotvené či ve speciálních případech tavené (např. přes mikroventilační a dilatační
membránu IPERTEC V/FORATO) vodotěsné izolace.
Jednovrstvé mechanicky kotvené systémy se velmi dobře uplatní
jednak u realizace nových střešních plášťů – halové objekty s nosnou konstrukcí z trapézových plechů či
železobetonové konstrukce, ale také u sanací a rekonstrukcí všech druhů střešních plášťů (bytové domy,
halové průmyslové a zemědělské objekty…).
NÁVOD K POUŽITÍ
Pásy se buď volně pokládají na tepelnou izolaci (dílce z EPS
či z minerálních vláken), anebo na stávající vodotěsnou izolaci z asfaltových pásů.
V místě podélného přesahu širokého 120 mm se kotví pomocí
kotevních prvků (šroub s přítlačnou podložkou nebo teleskopickou hmoždinkou) k podkladu tak, aby okraj
kotevního prvku byl cca 20 mm od okraje kotevního pásu.
Po přikotvení se podélný přesah pásu plnoplošně svaří ručním
hořákem (či horkovzdušně) s dotlačením přítlačným válečkem tak, aby v dotčeném místě vytekl asfaltový
návalek cca 5 mm.
V místě „T – styku“ se provede šikmé seříznutí rohu pásu,
jež se následně při natavování „vyhladí“ uvedenými svařovacími pomůckami.
Všechny detaily musí být zesíleny – provedeny ze dvou vrstev asfaltových pásů.
|